2011. október 24., hétfő

Régi idők kincsei avagy mi található az ágyneműtartóban

A hétvégén megejtettem az évszakváltás miatti ruha ki-be pakolásokat. Ideje volt már elővenni a hosszúujjú pólókat, pulóvereket.
Itt tárolom a számomra fontos kincseket - egy párat megmutatnék most nektek belőle. A képek hirtelen felindulásból készültek, vagyis nincsenek vasalva a ruhák, csak így-úgy megigazgatva és gyorsan lefotózva. Nézzétek ezt el nekem, meg azt is,hogy most elég hosszú bejegyzés lesz:D

Kezdem a legrégebbivel és számomra legkedvesebbel:
Férjem nagymamájának hímzett vászoningei. Sajnos mama már nincs közöttünk, de így is tovább él velünk ... :(((
Nagyon szép állapotban vannak, sajnos rám nem jók, de őrizgetem. Az én nagymamámtól is hoztam most el ingeket, de azok a beépített szekrényben vannak, nem volt kedvem most levenni őket, de stílusra ugyanilyenek - csak a hímzés készült pirosasabb színekkel.

A következő ruha egy vászon kis blézer vagy ilyesmi.Az enyém volt kiskoromban, erre sajnos nem emlékszem. Anyu hímezte :D

Erre viszont emlékszem és még a lányom is megvan örökítve benne az egyik óvodai karácsonyi ünnepségen:D Anyai nagymamám hímezte. Ugye milyen szép?

Ez a koszorúslányruha az egész család nőtagjait megmozgatta! Nagymamám varrta a ruhát, anyu és a dédnagymamám pedig hímezte! Húgomnak is készült egy, azt ő őrizgeti :D
Hímzés közelebbről:
Eddig tartottak a hímzésekkel ellátott ruhák. Annyira tetszenek nekem és őrizgetem őket már régóta, kivéve ami most került elő!
A következő két ruhát pedig még anyu varratta és hordta - éééésss ... még rajtam is volt a kilencvenes évek elején diszkóban! Bizony, felvettem! Most is felvenném ... csak hát.. khmm.... szóval nem a kilencvenes években vagyunk, na!

Ezt a pirosat úgy szerettem!
Ezt a kéket a pirossal együtt guberáltam le a padlásról, egy hét múlva már ebben voltam diszkóban! Anyu azt mondja, hogy volt egy trapéz nadrág is hozzá, az alján hímzéssel. Az sajnos nem lett meg, pedig felvettem volna!
A következő pedig egy kötött mellény, rajta az én óvodai jelem - pillangó:D Igen, igen anyu kötötte nekem. Szintén volt még a lányomon is :D
A sort pedig én zárom családom nőtagjai közül :))
Ezt a kis ruhát a lányomnak varrtam oviba. Akkor még csak egy Union varrógépem volt, ami csak előre-hátra tudott varrni, se cikk-cakk, se díszítések, de én akkor is meg akartam varrni ezt a kis ruhát! Olyan aranyos volt benne a kislányka! Tudom, hogy kezdetleges, de nekem még most is tetszik! :D
A következő kép pedig az ovis tornazsákja. Ezt is én varrtam! A lányom jele pöttyös kendő volt az oviban, ezért anyu készített egy csomó kis pöttyös kendő hímzést, amit csak rá kellett varrnom a benti tárolókra, ágyneműre.

Ovis zsák következik aranyos kiskacsás anyaggal:D Vállfára akasztós, ezt is a nagyon régi varrógéppel varrtam :)
A végére hagytam ezt a kötött pólót. Még valamelyik Meglepetésben volt a leírása, de azt hiszem ott hosszúujjú volt én pedig rövidben kötöttem meg, még gyes-en voltam :D Húú, de rég volt!

Itt a vége! Köszönöm, hogy volt türelmetek elolvasni ezt a bejegyzést, visszatekintést! :D

Ui: Vajon a mi gyermekeink, unokáink fogják becsülni a magunk által készített dolgokat? Szeretném, ha így lenne.... ha a most bemutatott ruhákat az unokám is eltenné az ő unokájának :))))Hmmm....














2 megjegyzés:

bemka írta...

:)kedves bejegyzés volt, köszönöm :)

Orsi írta...

Gyönyörűek a hímzett kincseid.
Igen, én is remélem, hogy a gyerekeinknek is jelent majd valamit a sok régi darab:-)

Címkék

Powered By Blogger