2011. július 5., kedd

Gyermekkorom kedvenc ételei és egy blogdíj

Aranka gurította felém a képzeletbeli kakaóscsigát, hogy írjam meg kedvenc ételeimet a gyerekkoromból.


Úgy látszik egy csomó étel közös kedvencünk Arankával :D
Hát, akkor lássuk - ahogy eszembe jutnak hirtelen:
- a legjobban a skorcát szerettem - szeretem :) Ez a szó magyarázatra szorul, ugye? Más tájakon úgy hívják, hogy krumpliganca -az én kis tót falumban pedig így. A legfinomabb frissen, zsírban pirított hagymával - jó sokkal:D Este pedig úgy ettük, hogy sütőben megsütöttük. Mindig versenyeztünk az odaégett részekért a hugommal:D
- rakott kelkáposzta. Kb. 6. osztályos voltam, amikor túl soványnak tartottam magam a 46 kilómmal ( ez több mint 20 éve volt! ma sajnos ez már túl kövérnek számít :( ) és nagymamámat mindig arra kértem, hogy jó zsíros rakott kelt készítsen nekem, hogy attól meghízzak. Persze nem így történt, de finom volt :)
- cukros tészta. Csakis frissen gyúrt házitésztából. Kis fémtálkából - nálunk "miscsicska"- ettük.
- káposztástészta. Csak cukorral eszem még most is !
- mákosguba. Bármennyit képes vagyok elpusztítani belőle!Dédimamánál viszont mindig túrósat ettem! De jó is volt! :D
- molnárkalács. Anyukám karácsonyra még mindig süti!
- darálós süti. A kakaós volt a kedvencem, de azért a vaníliás is lecsúszott :D
- tejberizs. Húgom a tejbegrízt imádta, úgyhogy anyukánk kénytelen volt kétfélét főzni ilyenkor vacsorára :D
- és aminek az íze soha nem megy ki a számból: az óvodában a rántott hús, egres befőttel! Bármikor fel tudom idézni az ízét, az illatokat, mindent! Annyira megmaradt bennem, de azóta sem ettem egresbefőttel a rántott húst. Az már nem lenne olyan :(

Eszembe jut még a málnaszedések utáni esti szalonnasütés, holtfáradtan, de vidáman:D A krumpli, kukorica stb. kapálások ebédidejében gyorsan megevett szalámi, kolbász és az elmaradhatatlan Győrikeksz :D
A nagyapám táskájában mindig lapuló Stollwerck cukor, amin a sárga cica volt, ugye emlékeztek rá? Ha nem volt véletlenül a boltban Stollwerck, akkor Tejdropsz volt abban a táskában :)

De jó volt visszagondolni a "régi szép időkre", amik sosem jönnek vissza már. Habár próbálkozok legalább az ételekben megmaradni a régi időknél - a skorcát én is elkészítem, csakúgy mint a tésztákat :D
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Akiknek továbbadnám:

Ancsika

Tipikos
Viperaéva
Orsi
Kaccat

Kaptam egy díjat is Böbillától.
Köszönöm, hogy rám gondoltál. Továbbadnám mindenkinek, akinél még nem volt :D


Nincsenek megjegyzések:

Címkék

Powered By Blogger